L’engagement: l’entraide et l’implication
Descriptif et consignes détaillées :
Morning (a.m.): How to respect and take care of others. How to get involved in school life ?
Afternoon (p.m.): How to respect and take care of others. How to get involved in Society ?
Matin a.m. |
Supports | Activités langagières | Consignes, Eléments de langage, Structures, lexique |
Documents écrit + images « Special days at school Assembly » | Ecoute / compréhension
Lecture /compréhension |
Pas de lexique ni de structures particulières à mémoriser. Présentations de différents événements et associations qui représentent un engagement des personnes. |
|
Après-midi p.m. |
En français : support extrait de l’Internet, Images + écrit « association makeawishfrance »
En anglais : – extrait du site internet Project Britain : « Boxing day » – extrait du site internet https://www.unicef.org |
Ecoute / compréhension Lecture /compréhension |
|
JAZZ CHANTS |
HOW TO CREATE A JAZZ CHANT:
Choose words according to a topic (sports, weather, days of the week, colours…) SPORTS |
JAZZ CHANT 2
Magic formula for a musical result: 2 + 3 + 1 |
|
JAZZ CHANT 1 Base-ball – Basket-ball – Golf – CLAP ! 1 2 3 4 Base-ball – Basket-ball – Golf – CLAP ! 1 2 3 4 Base-ball – Basket-ball 1 2 Base-ball – Basket-ball 3 4 Base-ball – Basket-ball – Golf – CLAP ! |
JAZZ CHANT 2 WEATHERSunny today, it’s sunny today ! 1 2 3 4 Rainy, windy, cloudy, snowy… 1 2 3 4 NO ! – CLAP ! – It’s sunny today ! 1 2 3 4 |
Exemples de jazz chants :
https://www.youtube.com/watch?v=Tv3cWN08aAI
https://www.youtube.com/watch?v=Tv3cWN08aAI