FOURTH DAY (Friday, May 18th)

L’engagement: l’entraide et l’implication

Descriptif et consignes détaillées :

Morning (a.m.): How to respect and take care of others. How to get involved in school life ?

Afternoon (p.m.):  How to respect and take care of others. How to get involved in Society ?

 

Matin

 a.m.

Supports Activités langagières Consignes, Eléments de langage, Structures, lexique
Documents  écrit + images « Special days at school Assembly » Ecoute / compréhension

Lecture /compréhension

 

 

Pas de lexique ni de structures particulières à mémoriser.

Présentations de différents événements et associations qui représentent  un engagement des personnes.

 

Après-midi

p.m.

En français : support extrait de l’Internet, Images + écrit « association makeawishfrance »

En anglais :

extrait du site internet Project Britain : « Boxing day »

– extrait du site internet https://www.unicef.org

“ A good education for everyone”

 

Ecoute / compréhension

Lecture /compréhension

 

 

 

 

 

JAZZ CHANTS

HOW TO CREATE A JAZZ CHANT:

Choose words according to a topic (sports, weather, days of the week, colours…)
Notice the number of syllables for each word.
Example:

SPORTS
Soccer: 2
Base ball: 2
Basket ball: 3
Volley ball: 3
Golf: 1

JAZZ CHANT 2

Magic formula for a musical result: 2 + 3 + 1
2 syllables + 3 syllables + 1 syllable
Example : Base-ball (2) + Basket-ball (3) + Golf (1)
Add a 4 beat rythm: clap your hands regularly
1 – 2 – 3 – 4
1 – 2 – 3 – 4
1 – 2 – 3 – 4

and start your chant!

 JAZZ CHANT 1
Base-ball – Basket-ball – Golf – CLAP !
1 2 3 4
Base-ball – Basket-ball – Golf – CLAP !
1 2 3 4
Base-ball – Basket-ball
1 2
Base-ball – Basket-ball
3 4
Base-ball – Basket-ball – Golf – CLAP !
JAZZ CHANT 2
WEATHERSunny today, it’s sunny today !
1 2 3 4
Rainy, windy, cloudy, snowy…
1 2 3 4
NO ! – CLAP ! – It’s sunny today !
1 2 3 4

Exemples de jazz chants :

 https://www.youtube.com/watch?v=Tv3cWN08aAI

https://www.youtube.com/watch?v=Tv3cWN08aAI